close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סוגים שונים של שולחן משרדי

מערכת שורשכז תשרי, תשפא15/10/2020

למשרדים בכל רחבי העולם יש כמה דברים במשותף; המחשבים, הקפה, וכמובן שולחן משרדי שבלעדיו לא תהיה אפשרות לבצע את העבודה בצורה נוחה יעיל

תגיות:
לכל משרד עיצוב משלו, מסר עסקי אחר ושיטת עבודה ייחודית. עם זאת, למשרדים בכל רחבי העולם יש כמה דברים במשותף; המחשבים, הקפה, וכמובן שולחן משרדי שבלעדיו לא תהיה אפשרות לבצע את העבודה בצורה נוחה יעילה. נשאלת השאלה, כיצד לבחור את האלמנטים השונים למשרד החדש? או יותר נכון, כיצד לעצב את המשרד בעזרתם?

שולחן משרדי – מהם הסוגים הקיימים?
כדי לנצל נכון את השטח שברשותכם, מומלץ להכיר את הסוגים השונים של שולחן משרדי ולרכוש כמה סוגים, אותם תציבו בשטח כך שינוצל בצורה האופטימלית;
שולחן
קלאסי בצורת האות L –
זהו שולחן המורכב משני חלקים; שולחן הכתיבה ורתומה צמודה המשמשת כעוד שטח עבודה. שולחנות אלו יהוו בחירה טובה עבור עובדים שזקוקים לשולחן גדול יותר. שולחנות אלו דרך אגב, מומלץ להצמיד לקיר.
שולחן בצורת האות U – דומה מאוד לשולחן הקודם, כשההבדל בין שניהם טמון בעובדה שלשולחן זה ישנם שלושה משטחי עבודה; שולחן כתיבה ושתי רתומות קטנות. אלו שולחנות גדולים מאוד שיתאימו למי שעובד עם המון ניירת וזקוק לשטח גדול ככל האפשר.
שולחן פינתי – הבעיה הגדולה של שולחנות מסוג זה, היא שהם מחייבים עבודה עם הפנים לקיר. לא כולם יאהבו את הרעיון של להיות מעט מנותקים מכל מה שקורה במשרד, ולכן יש לקבוע בזהירות מי יזכה לעבוד בעמדה זו. מצד שני, העמדה הפינתית מאפשרת לנצל את נקודות החשמל הקיימות ולנצל את החלל בצורה מיטבית.
שולחן ארגונומי מתכוונן – בימים שבהם המודעות לבריאות העובדים הפכה לערך של ממש עבור המנהלים, יש כאלו שמעדיפים לקחת את הנושא צעד אחד קדימה ולהצטייד בשולחנות מתכווננים. את שולחנות אלו ניתן לכוון מעלה ומטה לגובה הרצוי, וכך העובד מוודא שהוא יושב ישר ובצורה נכונה, ואף יוכל לעבור לעבוד בעמידה מידי פעם בכדי לשמור על תנועה, לחלוץ איברים ולעודד את זרימת הדם.
שולחנות עבודה משותפים – לא מדובר ברכישת שולחן משרדי אחד, כי אם בכמה שולחנות הצמודים זה לזה כך שנוצרות עמדות עבודה משותפות בהן יכולים כמה עובדים לבצע משימות יחדיו, לעזור זה לזה ולפתור בעיות בשיתוף פעולה. בשפה המקצועית, נקראות עמדות מסוג זה גם בשם "בנץ'”. כיום, מומלץ מאוד ליצור בנץ' אחד לפחות במשרד, בכדי לתת לעובדים את האפשרות להיעזר בו מבלי להפריע לעובדים האחרים במקום. למה הכוונה? נניח שכמה עובדים ממחלקות שונות קיבלו משימה משותפת, במקום שישבו כולם על אותה עמדת מחשב ויפריעו לקולגות שסביבם, יוכלו להפגש בבנץ' ולעבוד בנחת.

משלבים על פי הצורך
כעת, אתם מבינים כי שולחן משרדי מגיע במגוון רחב של צורות ואפשרויות. המשמעות היא, שתוכלו לעצב את החלל בשילוב של כמה סוגים בכדי לנצל את המרחב בצורה הטובה ביותר; בהתאם לגודל החלל, מספר העובדים, הצרכים השונים של כל אחד מהם ופרמטרים נוספים. חשבו היטב על כל אלו וביחד עם המומחים, תבינו מהם השולחנות שיהפכו את המשרד שלכם למקום עבודה של ממש.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה